HPE_CallHosted

“Samen met Hewlett Packard Enterprise is CallHosted in staat drie dingen te regelen die voor onze klanten doorslaggevend zijn: flexibiliteit, gemak en een concurrerende prijs.”

Uitdaging

Breng klanten naar de cloud
CEO Paul Smissaert stond in 2008 aan de wieg van CallHosted in Dordrecht. Na een carrière in de IT- en telecomwereld zag hij kansen voor een innovatieve onderneming met als doel bedrijven met al hun telefoniewensen naar de cloud te brengen. Dat avontuur begon hij samen met CTO Chris Keijzer, ook gepokt en gemazeld in de ICT-wereld. Hij werkte bij verschillende telecommaatschappijen en bracht een grote hoeveelheid technische kennis aan boord.

In die tijd zette de trend richting ‘unified communication’ voorzichtig in. Alle puzzelstukjes die een bedrijf moet leggen bij de integratie van vaste en mobiele telefonie, de onderlinge communicatie, het onderhouden van de contacten met de klanten, moeten op de goede manier in elkaar passen.

Niet alleen op technisch gebied – denk aan de benodigde hard- en software – maar ook op het gebied van het betaalmodel. Kiest een bedrijf voor oplossingen en licenties in het eigen bedrijf of zoekt het naar innovatieve businessmodellen ter ondersteuning en optimalisatie van het business-proces?

Smissaert: “Wij maakten de strategische keuze om bedrijven met een indirect kanaal – via resellers met een sterke naam – te gaan bedienen. Een grote aanbieder van telecomdiensten had vanaf de start vertrouwen in onze visie en zocht de samenwerking.”

Sleutelspelers
CallHosted heeft vier sleutelspelers binnen organisaties voor ogen die alle hun eigen belang hebben om telefoniediensten naar de cloud te willen migreren. De CEO van een bedrijf wil een toekomstbestendige oplossing, die groei mogelijk maakt. De CFO focust op de kosten. Geen onaangename financiële verrassingen. Hij wil de prijs per gebruiker zo laag mogelijk houden. De CTO wil een beheersbaar systeem datmee-ademtmetde veranderende eisen van de klant en de eigen organisatie. De beveiliging moetuiteraard op orde zijn. Nieuwe applicaties moeten eenvoudig zijn toe te voegen. Mobiel moetnaadloos metandere vormen van communicatie samenwerken. De COO tenslotte, stelt zich de vraag hoe metminder mensen een hogere productiviteit valt te realiseren. Hoe zorg je voor een optimale bereikbaarheid voor je klanten, zonder dat je daar extra mensen voor gaat inzetten?

HPE Hyper Converged 240 levert probleemloze techniek en aantrekkelijk verdienmodel

Oplossing

Klein beginnen, daarna  opschalen
De oplossing vond CallHosted in de Flexible Capacity Services (FCS) van Hewlett Packard Enterprise (HPE). Het bedrijf koos voor de inzet van HPE Hyper Converged 240, de HPE Flexible Capacity plus de HPE StoreOnce 2700 oplossing.

Keijzer: “De ‘building blocks’ zorgen voor een optimale schaalbaarheid en beheersbaarheid van de reken- en opslagcapaciteit die CallHosted nodig heeft. Alles is geregeld tot en met de licenties aan toe. De kwetsbaarheid van de systemen is verregaand verminderd door de inzet van de HPE Hyper Converged 240 in een 2U form factor. We beschikken nu over flexibele datacapaciteit en werken altijd met future proof hard- en software.”

Voordelen

Schaalbaarheid
CallHosted is razend enthousiast over de cloud-oplossingen van HPE. “Onze voordelen beginnen bij de financiële kant van de zaak. We investeren vooraf geen kapitalen in servers, hardware en licenties die we in een beperkt aantal jaren moeten afschrijven. Bij HPE rekenen we maandelijks af wat wij daadwerkelijk aan capaciteit gebruiken. Dat past perfect bij ons eigen afrekenmodel met onze klanten,” zegt Smissaert. Doordat CallHosted capaciteit huurt, beschikken ze altijd over de nieuwste hard- en software die ook nog eens door de specialisten van HPE 24 uur per etmaal zeven dagen in de week bewaakt wordt. Dat zorgt voor veel rust in de bedrijfsvoering.

CallHosted werkt voor grote merken in de markt. Hun systemen moeten altijd up and running zijn, maar dat is niet meer dan een voorwaarde om in deze business te kunnen werken. Hetzelfde geldt voor de software en de apps die draaien. Uiteraard moet CallHosted daarbij zorgen voor een uitstekende beveiliging van de systemen.

Smissaert: “Het grootste voordeel van de HPE-oplossing die we kozen vind ik de vrijwel onbeperkte schaalbaarheid die het ons toestaat in hoog tempo nieuwe diensten uit te rollen. Denk aan trends als video-conferencing, waardoor mensen op een persoonlijke manier met elkaar in contact komen zonder daarvoor eindeloos in de file te hoeven te staan. Denk aan het fenomeen ‘bring your own device’, waarbij alle informatie op alle devices die je wilt gebruiken veilig en snel toegankelijk moet zijn. Denk aan de real-time koppeling met CMS- systemen, zodat je tijdens het contact met een klant direct ziet wat zijn historie is. Samen met HPE zijn we in staat drie dingen te regelen die voor hen doorslaggevend zijn: flexibiliteit, gemak en een concurrerende prijs. Met behulp van de tools van HPE kan CallHosted dat precies leveren.”

Downloads

HPE Case Study (Nederlands)
HPE Case Study (English)